Leer tijdens een 6-weeks avontuur hoe je in 8 van de 10 verkoop- of acquisitiegesprekken Raak Schiet!

 

Heb jij binnenkort een kennismakings-, intake- of acquisitiegesprek en wil jij daar dan heel erg graag die LEGO® SERIOUS PLAY® – sessie verkopen? Dan is het NU tijd om te leren hoe je in dat komende gesprek – én alle andere gesprekken die je in de jaren erna zult voeren – RAAK schiet!

 

Wees eens eerlijk…

  • Steek jij veel tijd en energie (en indirect dus ook geld) in afspraken met potentiële opdrachtgevers en geef je korte introductiesessies aan potentiële klanten, maar komen daar te weinig betekenisvolle opdrachten uit voort?
  • Hoop je steeds weer dat mensen met jou in zee gaan wanneer je maar enthousiast genoeg vertelt over de methodiek, en toch gebeurt dat veel te vaak niet?
  • Ben je daardoor (veel) te veel bezig met het vinden van nieuwe klussen en (veel) te weinig met waar je écht blij van wordt, namelijk het ontwerpen en faciliteren van mooie LSP-sessies?

Zonde!

Zonde, want wij kunnen jou vrij gemakkelijk en snel leren hoe jij in 8 van de 10 gesprekken wél RAAK schiet en hoe je die betekenisvolle, goedbetaalde LSP-klussen wél binnenhaalt!

Na onderzoek zijn we er achter gekomen dat er drie gedeelde valkuilen zijn waar je als facilitator LEGO SERIOUS PLAY in terecht kunt komen:

  • Praten in plaats van doen: Wanneer je met je gesprekspartner aan het praten gaat over LSP, lijkt een oplossing alles behalve dichterbij te komen. Laat je opdrachtgever derhalve ervaren hoe je met de legostenen sneller tot betere (of op zijn minst andere) oplossingen komt.
  • Vertellen in plaats van vragen: Enthousiast vertellen over de mogelijkheden van LSP is uiteraard goed. Toch is alleen dat niet voldoende. Wat wel werkt is dat je als LSP-er – vooral ook door middel van vragen – het probleem van de klant op tafel leert krijgen en
  • Denken in plaats van voelen: Commitment kweken doe je niet door je gesprekspartner alleen te laten wikken en wegen vanuit de ratio. Wel door hem of haar te laten voelen dat dit is wat hij wil en wat hij nodig heeft. Dat is dé manier om een volmondig ja op de offerte te krijgen.

Met ander woorden, lukt het jou ook onvoldoende om:

  • de klant te helpen zijn probleem of vraag scherp te krijgen;
  • LSP als oplossing geaccepteerd te krijgen en
  • een volmondig ja te krijgen op de koopbeslissing?

Lees dan hieronder verder!

Want wij weten hoe je bovenstaande valkuilen vermijdt en leren je hoe je wél de juiste dingen gaat doen, namelijk:

  • Bouwen: Leer hoe je een acquisitieproces bouwt waarin je meer doet dan praat. Jouw toekomstig klant of opdrachtgever leert de kracht van LSP per slot van rekening niet kennen door er over te praten, hij ervaart de kracht eigenlijk pas goed wanneer jullie ermee bezig gaan en het doen. Leer dus om al tijdens het acquisitiegesprek de LEGO stenen te gebruiken.
  • Uitvoeren: Leer op welke manier je de verschillende interventies – die je met veel plezier hebt ontworpen – ook met veel plezier uitvoert. Je wilt tijdens het acquisitieproces namelijk direct laten zien wat je in huis heb. Zo leer je hoe je de ander al vóór de koopbeslissing laat ervaren wat jouw toegevoegde waarde als persoon én als facilitator is.
  • Raak schieten: Leer hoe je gedurende het gehele proces op zowel de functionele als de emotionele doelen stuurt. Je wilt er tijdens het acquisitieproces tenslotte meer dan ooit voor zorgen dat IEDERS doelen (zowel die van de opdrachtgever als die van jezelf) worden behaald!

Wanneer je derhalve leert hoe je op de juiste manier bouwt, uitvoert en raak schiet:

  • kan je stoppen met praten als brugman om de LSP-methode als oplossing verkocht te krijgen (pfff, gelukkig, want dat is zó vermoeiend :-) );
  • kan je stoppen met het doen van korte sessies terwijl je weet dat er eigenlijk meer nodig is (Yes, dat zal me een stuk meer voldoening geven dan steeds weer zo’n korte introductiesessie!) en
  • kan je stoppen met altijd weer proberen en met veel tijd investeren die niet wordt terugbetaald (Dat zal ook een opluchting zijn; niet ellenlange verhalen op papier maar alleen een bevestiging van het prettige gesprek en de opdracht).

 

Resultaten van deze training:

We gaan gedurende 6 weken met elkaar aan de slag. Daarin ontwikkel je:

  • een format voor een acquisitieproces, dat je keer op keer uit de kast kunt trekken wanneer je weer bij een potentiële opdrachtgever op gesprek mag komen;
  • een methodiek waarmee je de benodigde interventies uit het format op maat kan maken en je de legostenen al gebruikt tijdens de acquisitie en
  • in (minimaal) 1 van de 3 gesprekken die je gaat voeren een “echte” opdracht scoort!

Hierdoor zal je rondom het verkopen van de sessies:

  • meer vertrouwen ontwikkelen in jezelf en je aanbod
  • meer plezier en gemak ervaren in verkopen en
  • meer effect creëren, omdat je hierna in 8 van de 10 gesprekken raak zal gaan schieten.

En zal je rondom het daadwerkelijke faciliteren van de sessies:

  • meer voldoening hebben, doordat de sessies die je begeleidt meer diepgang hebben en
  • meer zekerheid ervaren over de manier waarop je de sessies begeleidt, je maakt tenslotte meer vlieguren en wordt om die reden steeds beter!

 

Jouw investering:

Tijdens dit traject ga je minimaal één betekenisvolle, goedbetaalde LSP-sessie verkopen. Voor een betekenisvolle sessie betaalt een opdrachtgever in onze ogen minimaal 1200 euro (excl. BTW) per dag. Wij leren jou hoe je tijdens dit traject minimaal één sessie verkoopt en hoe je dat daarna keer op keer kunt herhalen, zodat je vanaf dat moment in 8 van de 10 gesprekken Raak Schiet. Wij vragen jou hiervoor 1800 euro (excl. BTW). Dat betekent dat je je investering tijdens de opleiding al voor 2/3 terugverdient en dat je op de eerste dag die je na dit traject verkoopt via deze aanpak al winst maakt!

No brainer?

Is het feit dat je tijdens dit supergave (blended) avontuur leert:

  • hoe je binnen 6 weken minimaal 1 betekenisvolle opdracht scoort én
  • hoe je dit proces keer op keer kunt herhalen, zodat je in 8 van de 10 acquisitiegesprekken die je in de jaren erna zult voeren óók RAAK schiet voor jou deze investering waard?

Voor ons zou dit een no brainer zijn! Hoe zit dat bij jou?

Neem contact op met één van ons om hier meer over te horen of om je op te geven:

Michel Cloosterman       michel@bricksandbusiness.com            06 – 53 88 36 35

Judith Bakker                  judith@despeelacademie.nl                    06 – 46 16 77 43

Mirjam Broeke                mirjam@despeelacademie.nl                  06 – 45 43 68 03

 

HOE DAN?   :-)   NOU, ZO DUS!

Hoe het programma van deze 6 weken er uitziet lees je in de brochure. Klik op onderstaande button om de brochure te downloaden.

Download brochure

 

Geplande start:

Er zijn in dit traject 3 momenten gepland waarop je “synchroon leert” (dus tegelijkertijd met de andere deelnemers en de begeleiders ergens aanwezig moet zijn):

  • De Speelse Introductie en Kennismaking, gepland op de avond van dinsdag 30 januari 2018. Deze klas volg je vanachter je eigen pc.
  • De live dag, gepland op dinsdag 20 februari 2018 van 09.30 tot 16.30 uur. Deze dag vindt plaats in het midden van het land (Driebergen).
  • Het feestje, gepland op de avond van 27 maart 2018. Deze klas volg je opnieuw vanachter je eigen pc.

Tijdens de rest van de interventies leer je absoluut ook van en met elkaar, maar dat hoef je niet te plannen in je agenda ;-)

Houd er in je planning rekening mee dat je in de week voorafgaand aan 30 januari al een voorbereidende opdracht ontvangt (interventie B), zie schema hierboven.

 

Opgeven:

Wil je je opgeven? Leuk! Vul hieronder het contactformulier in als blijk van jouw interesse.

Eén van ons (Judith of Mirjam) belt je na ontvangst van het mailtje op, om kennis te maken en om kort te toetsen of dit traject jou werkelijk gaat helpen.

Bij een “ja” maken we beiden een rondedansje en sluiten we de details kort! Akkoord?

Ik heb interesse in het 6-weeks avontuur Schiet Raak!
dit veld niet invullen s.v.p.

 



Ook de Speel-mail ontvangen?
Naam:
Email:
(meer info)